birgitte.reismee.nl

Arme Moses.

Vanmorgen was het nog een beetje roze in de lucht maar toch hadden de receptie van het hotel en mijn chauffeur besloten dat de piramides zichtbaar waren. Daar gingen we. De piramides doemen natuurlijk al in de verte op en van dichtbij zijn ze overweldigend groot. Maar nog overweldigender zijn de ontelbare handelaren, gidsen, ezeltjes, paarden en kamelen waar je je door heen moet worstelen. Ik had al na twee minuten door dat dit geen terrein was voor een vrouw alleen. Manmoedig sloeg ik me een weg na binnen en terwijl een Egyptenaar me tegenhield om te vragen wat ik in mijn zak had ( ik betwijfel of hij daar uberhaupt werkte) en vervolgens Paps zwitserse zakmes in zijn eigen zak liet glijden met de mededeling dat ik hem toch niet mee naar binnen kon nemen, werd t me te gortig. Ijzig stapte ik dichter bij en neus aan neus gingen we de confrontatie aan. Mijn zakmes kreeg ik terug, ik stapte met al mijn spullen en zakmes in mijn hand ( nog wel dichtgeklapt al dacht ik erover om hem open te maken) dwars door een gillend douane poortje. Gelukkig had de beambte door dat ik het gehad had met hun allemaal en zei niets toen ik vastberaden door macheerde. Na een minuut of tien dwars door het woestijnzand te hebben gelopen zag ik mijn chauffeur in de verte. Hij had een gids bij zich. Zuchtend probeerde ik het nog af te slaan maar ik had ondertussen ook wel door dat ik dan niet zonder mogelijke moord en doodslag alleen langs de piramides kon. 1 ding maakte ik meteen wel duidelijk. No camel! Mijn gids knikte en daar gingen we. Naar de piramide van Cheops en het Zonneschip waar de Farao zijn laatste vaart over de Nijl mee maakte. Het was prachtig en groots en mooi. En natuurlijk net als je voorbij de drie kleine Piramides van de koninginnen bent (en dus 'in the middle of nowhere') gebeurt t. ' dis iz mei kamel Moses' Ik schudde nee. De gids zei ja en dat het te ver was om te lopen. 'nein kilometters iz toe farr toe wolk, joe zie it better on the kamel' Ik had weinig keus en dus daar gingen we. 'Smile smile' riep de gids. Nou kon ik er ook maar het beste van maken en het was ook best wel leuk. Heb alle piramides gezien en de sfinx en na twee uur op Moses kon ik haast niet meer lopen van de spierpijn. We hadden nog even een ruzietje bij de sfinx want mijn gids wilde er alleen maar langs en ik wilde er naar binnen. ' dont tolk toe eniebodie ent dont bai eniething' en dat van de grootste afzetter die er rondliep haha. Maar nu ik eenmaal op een paar meter van de sfinx was zal ik er ook dichtbij komen ook. Dus manmoedig stapte ik op de ingang af, mijn gids en zijn kameel in de Sahara achter latend. Ik had meteen een entourage van gidsen en verkopers achter mij aan. ' no no, laa sjokran en zelfs FUCK OFF, werkte niet dus maar met mijn hele harem langs de sfinx. Er waren een paar groepen toeristen dus daar bleef ik dichtbij, dat leek ze een beetje in toom te houden. Ondanks alle aandacht was het prachtig om zo dicht bij de sfinx te zijn. Zonde dat Napoleon de neus heeft afgeschoten. Althans dat vertelde mijn gids mij. Na twee uur zat ik weer bij mijn chauffeur in de auto na een exorbitant bedrag aan de gids kwijt te zijn (vuile afzetter) en er misten twee knopen van mijn blouse, mijn bh bandje was kapot (weet niet precies hoe maar ik hoop toen ik van de kameel afklom)en had ik ergens een pluk haar verloren, waren mijn broekzakken met een paar 5 pond biljetten leeg geroofd. Had nog wel mijn tas, camera en zakmes dus ik vond dat ik de strijd met vlag en wimpel had doorstaan. Ik ga straks fiks aan de chocolade en andere taarten en dan zal het wel weer gaan haha. Morgen had ik nog graag een trip naar het museum gemaakt want daar wil in nog wel even in alle rust rondlopen en de schatten bewonderen maar volgens mij gaat het niet door. De receptie en Mahmoud vonden het niet safe. Krijg niet precies helder waarom maar het heeft iets te maken met de president en het Tahirplein. Ik kon beter naar een bazaar of gaan winkelen. Alsjeblieft zeg! IK ga het wel overleven maar ik ben bang dat er een paar Egyptenaren gaan sneuvelen. Haha. Nu ga ik eerst maar lekker douchen en dan probeer ik Axelles record van 7 toetjes te verbreken. Hier in het hotel zijn ze super lief voor me en dragen ze me op handen dus daar ga ik nog lekker even van genieten. En lieve vriendinnen van me. Absoluut geen massages. Er hebben al genoeg mensen aan me gezeten vandaag brrrr. En speur nog wel de rest van gasten af naar leuke australische of andere huwbare mannen maar niets hoor. Een paar ouderen heren en mannen met familie. Een grote groep vrouwen die een soort buikdanscursus volgen en veel senioren. Morgen maar een relax dag bij het zwembad of in 1 van de paradijselijke tuinen. Jullie horen van me! Dikke kus

Reacties

Reacties

Je zus

Hè lieverd!! Blijf jij nu maar lekker safe in dat hotel!!! En niet eigenwijs doen,kijk een bankpas blokkeren vanuit hier is geen probleem maar als jij daar op dat tahir plein wordt geblokkeerd door al die mannen in die gekke gewaden kan ik niks doen!! Beloof het!!!
Vond het weer een mooi vertelde belevenis ,echt lol weer,maar ben nu wel helemaal hyper van je verhaal!! Wel voorzichtig doen!!! Pfff het is maar een zakmes!!! Gelukkig is het goed afgelopen...(ik ga er vast over dromen ...)
Ben blij dat je veilig in dat luxe hotel zit en geniet daar naar fijn!! Je moet het lot niet tarten!!!! Wij willen je echt heel graag weer terug,heelhuids wel te verstaan!! Heb je een foto van Jou en Mozes!? Hoe klim je OP zo'n beest? Ik had stiekempjes wel even willen gluren :)))
Lieve schat geniet nog even en ga anders 'gewoon' een boek lezen!! Lufjoe

Krystle

Hey meis,

Jeetje ik zit je verhaal te lezen en het is inderdaad geen Chipangali!!! Nondeju zeg!! Heel mooi dat je die pyramides zo mooi vind, maar vind het maar niks, jij daar in je eentje tussen al die freaks getsiederrie!! Maar goed dat je bijna naar huis gaat hoor, wel ff veilig die laatste dagen doorkomen!! Al weet ik dat ze eerder bang voor jou moeten zijn, maar toch! Oh ennuh ik heb een leuk nieuwtje voor je ;) maar dat hoor je wel als je terugkomt hihi.. Ik hou je nog ff in spanning!! Nou blijf maar veel schrijven, dan weet ik tenminste dat het goed met je gaat! Dikke kus

Laura

Wat een belevenissen en ervaringen allemaal zeg. Hartstikke leuk om te lezen. Geniet nog maar even van alle leuke dingen. En hoe waren de toetjes :-)?.

Liefs en knuffel x

Carla

Hoi meis,

Nou weer met plezier je verhaal gelezen.
Maar...ben het wel met je zus en Krystle eens hoor...kijk maar uit daar!!
Wordt je verdorie niet opgegeten door een leeuw, zal je in je laatste week nog wat gebeuren.
Blijf maar ff lekker op je resort hoor!!
Hoewel je weer prachtige dingen beleefd hebt....

Nou geniet nog ff van je laatste dagen, en trek je warme trui maar vast aan....want het is hier best fris de laatste dagen.
Misschien kun jij wat van dat warme weer mee nemen ((-:

groetjes Carla.

je VADER

Moeten misschien elk HALF uur contact hebben met elkaar (dit i.v.m. VEILIGHEID)Wel uitgaan van het goede in de mens maar niet het NOODLOT tarten!!!Weer steen goed verhaal (bijna in thriller form)Wel oppassen daar want aan deze kant zit weinig losgeld(moeten dan nog actie op touw zetten!!)Ga maar lekker boek lezen bij de pool(dan heb je alleen al genoeg bekijks van AL die tuinmannen!!XXX je Vader (genieten maar niet gevaarlijk genieten!!!!!)

Je zus

Haha die vader van ons!!! Lijkt ik op hem of hij op mij;)) idd lieve zus niet het lot tarten schatje!!
Ik hoop dat je lekker geniet van alle luxe om je heen en een spannend boek lezen is misschien wel een heel goed plan voor je laatste aangebroken vakantie dag!! Lekker eten en genieten!!!
Hoe gaat het met de spierpijn van het kamelen ritje?;(
Heel dikke kus en ook foto's maken van het Luxe hotel!!
Lufju

jan

zelfs bij de piramiden weer een heel avontuur, niet door de wilde beesten, nee, homo sapiens (hoewel) kan er ook wat van. Is er geen toerististisch uitje naar het Museum te regelen ?
groetjes
Jan

margot

Weer een avontuur ditmaal met de mens en met moses ik zie je al als een dolle furie iedereen van je afslaan, zou ik ook doen hoor! Blijf nu maar in het hotel of in de mooie tuinen of in het zwembad dan ben je hoop ik veilig want we kunne niet een twee drie bij je zijn en hebben ook niet genoeg losgeld vrees ik... Heb je nog spierpijn of valt het mee

margot

BLIJF NU MAAR LEKKER IN HET HOTEL OF IN DE tuinen of in het zwembad want wij zijn niet een twee drie bij je en hebben niet genoeg losgeld vrees ik...
Wat weer een avontuur we zullen blij zijn als je veilig thuis bent ... Hele dikke kus en trek veel warms aan want het is hier koud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active