birgitte.reismee.nl

Braai avond

Mijn laatste verhaal vanuit Chipangali. Wat een triestheid. Misschien kom ik weer in 'the mood' als ik de prachtige pyramides zie overmorgen maar nu ben ik verdrietig. Kevin heeft me wel een prachtige laatste dag bezorgd want hij wilde graag Kala de luipaard verhuizen naar haar grote net opgeknapte kooi. Nou dat was een belevenis. We probeerden eerst om haar in het nachtverblijf en the trapcage te drijven maar ze werkte niet echt mee. Dus besloot Kevin om toch maar een verdovingspijl af te schieten. Hij had het natuurlijk liever niet want het blijft altijd risicovol want je weet het juiste gewicht niet en hoe sterk het hart is maar gelukkig heeft Kevin het ontelbare keren gedaan en kent jij elk dier op zijn park heel goed. Het verdoven ging goed maar ze sprong natuurlijk boven op haar nachthok waar de verdoving prompt begon te werken dus wij stonden allemaal met kloppend hart te hopen dat ze niet naar beneden viel want het was wel twee meter hoog. Gelukkig werkte de verdoving heel snel en brachten de mannen haar snel naar haar nieuwe verblijf. Ik heb net 5 minuten geleden gecheckt en ze is wakker. Hopelijk gaat ze morgenochtend haar buitenverblijf verkennen want we hebben er allemaal hard aan gewerkt. Zou leuk zijn om dat nog even te zien. Terwijl de luipaard nog onder verdoving was mochten de vrijwilligers die aan de kooi hadden gewerkt even bij haar en haar aaien. Nou mensen dat was echt fantastisch. Om een luipaard aan te raken en te aaien en zo dicht bij te zijn. Nou had ik haar al door de tralies heen geaaid maar dit was natuurlijk absoluut een van de beste belevenissen van de afgelopen twee weken. Om zo dicht bij zo'n prachtig dier te zijn. Kevin maakte de foto's dus die krijgen jullie natuurlijk te zien. Voor degene met facebook kun je al kijken op de chipangali facebook pagina. Er kwamen ook nog wat gewonde dieren binnen, een baby duifje en een kameleon en ik ben druk met de kittens en het eten halen voor de duiker. Binnen twee weken loop ik hier op Chipangali rond met een manchete en weet precies wat een duiker eet, een antilope of kudu. Haha wat heerlijk he. Maar vanaf morgen moeten ze het zonder mij doen. Ik zal iedereen en elk dier zo missen. Behalve de slangen en het insekteleven! Brrr had weer een avontuur in de douche gisteren met een of ander enorm vliegend insekt. En terwijl ik dit schrijf bromt er ook iets groots rondom me. Ik kijk alwel of het kameleon eten is of niet. Een Echte Afrikaner! Heb al beetje afscheid genomen van de verzorgers want de meesten hebben morgen een vrije dag. Ze werken 6 dagen in de week en alleen maandagen zijn vrij. Ook voor de vrijwilligers dus daarom hebben we vanavond een groot kampvuur en een afrikaanse braai in het vrijwilligerskamp. Ik maak de hele tijd de grap dat ze vieren dat ik weg ga maar ik weet dat het dat niet is. Iedereen zegt de hele tijd wanneer kom je terug en waarom kun je niet blijven? Maar ja ik mis jullie natuurlijk ook dus ik kom braaf weer terug naar ons kikkerlandje. Maar o lieve mensen wat een armoe hier onder de bevolking dus ajb help me om veel dingen te sturen. Ik heb mijn vrienden Koslaiti en knobili overalls beloofd dus wie gaat me helpen? Papa heeft al een doos handschoenen gestuurd. Ik heb iedereen getracteerd op een frizzi morgen dat is dus cola of sinas of iets anders want daar hebben ze helemaal geen geld voor. Het is maar 60 cent ofzo maar het gemiddelde maandloon is hier 150 dollar dus dat is niets. Maar morgen kunnen ze een frizzi bestellen of wat sigaretten. Wat ze zelf willen. Ik ben al lang blij dat ze mij in leven hebben gehouden hahaha. Vandaag heb ik ook Kevins vader ontmoet. Hij heeft Chipangali gestart en ook een enorm boek over duikers geschreven. Nu al over de 80 maar loopt nog behoorlijk kwiek door Chipangali. We hebben samen geluncht en hij zei dat we niet te hard moesten werken haha. Nou dat valt heel erg mee. We zaten net bij het zwembad uit te buiken. We krijgen hier twee maal per dag een warme maaltijd en Patrica de kok heeft superaanbidders onder de vrijwilligers want het is allemaal even heerlijk. Elke maaltijd genieten we. De zon is nu echt onder en het is meteen donker en Crunch huilt en de leeuwen brullen en dat zal ik nog het meest missen. De geluiden van het leven met de wilde dieren in Afrika. Nou lieve mensen, het volgende verhaal komt uit Egypte. Dikke kus van mij.

Reacties

Reacties

Je zus

Snik snik snik ik huil met je mee,lees met een brok in m'n keel je laatste verhaal vanuit Chip!
Althans in iedergeval voor nu ? Want iets zegt mij dat jij daar nog wel terug gaat komen. Vond het geweldig op deze manier met je mee te genieten!! Ik wens je in Caïro fijne en vooral ook rustige dagen toe lieve schat. Sterkte met het afscheid nemen!! En ik zal eens kijken wat ik zou kunnen doneren daar:))
Heel dikke kus en ik denk aan je

mara

Hey lief, Wat is het snel gegaan zeg. En hoe spannend om nu het vertrouwde te verlaten voor het nieuwe avontuur. Een heel goede vlucht en veel Cairo plezier.
lufu

sara

lieve Bir,

Heel veel plezier in Cairo.
Hoop dat je net zoveel leuke dingen mee gaat maken als in Afrika.

luf joe

Carla

Ow meis...ook jouw laatste avond alweer!!
Ik denk zelf dat jij samen met Krystle snel terug gaan.
Krystle is nu al aan het bedenken hoé ze zo snel mogelijk weer terug kan.
Die kan hier niet slapen...ze mist denk ik alle geluiden van daar....het heerlijke leven..de dieren.
Kortom...toen ze haar injecties ging halen zei die dokter al..oh dus je gaat naar Afrika.,..als je eenmaal daar geweest bent, heb je je hart eraan verloren.
En ik dacht nog ff...man hou je mond !!(tja m'n moederhart hè!!)
Maar ben bang dat die man gelijk had.
Mijn oom woont er al jaren, en ben bang dat mijn kind er ook heen gaat....klinkt echt egoistisch...maar hoop toch niet voor altijd hoor!!
Want deze mama heeft een hekel aan vliegen en dan is het best een eind hoor!!
Nou ja...ik gun haar natuurlijk alle geluk van de wereld, en ze moet doen wat haar hart haar ingeeft.
Zijn die leeuwtjes nu nog steeds niet geboren??

Meis..ik hoop dat je vannacht nog wat kunt slapen en héél veel plezier in Cairo!!
Goede reis...

groetjes Carla.

krystle

Oh lieverd!!! Pfff wat vliegen die weken toch voorbij he!! Maar ben blij dat je zo'n heerlijke week achter de rug.. Ik wou dat ik het samen met je had mogen beleven, maar door je verhalen, was ik er stiekem toch een beetje bij :).. Ik wens je een hele mooie laatste nacht tussen de leeuwtjes die voor je zingen en crunch als achtergrondzanger ;).. En natuurlijk wens ik je een fijne veilige vlucht en ik blijf je volgen tot je thuus bent!! Geniet van de indrukwekkende pyramides en sla al die mannen maar gewoon van je af, met je cruella karakter.. En als je back in holland ben, gaan we snel daten om al onze herinneringen opnieuw te beleven!! Dikke kus vanuit lelystad!!

mirjam

succes meid een hele goeie verdere reisxxxxxxxxxxx
op naar nieuwe avonturen:))))))))
hele dikke kus mij

margot

lief gitje kan me voorstellen dat je alles en iedereen daar vreselijk gaat missen, er zit dus maar een ding op: teruggaan na enige tijd Jan en ik hebben genoten van je verhalen en we hopen dat je het heerlijk hebt in Cairomaar pas op met die egyptische mannen of er moet een lieve en mooie tussen zitten met veel geld (grapje)
Wij denken aan je en zijn natuurlijk weer heel benieuwd naar die avonturen Dikke kus van ons allebei!

jan

hoop dat je je ervaringen, vooral wat je allemaal hebt gezien op een of andere manier (fotoboeken, boek en/of film) vastlegt zodat we er nog eens rustig van kunnen genieten.
In Cairo: ga je de sphinx nog aaien, of Toet ?

Dorien

Hallo Birgitte,

Over 3 weken precies zal ik naar Bulawayo vertrekken om te gaan werken bij Chipangali. Ik vind het erg leuk om vast jouw verhalen te lezen! Als je nog belangrijke tips voor me hebt hoor ik het graag :) (dorientje.reismee.nl). Voor nu nog veel plezier in Egypte.

Groeten,

Dorien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active