birgitte.reismee.nl

The Volunteers cage

Wat heerlijk om al jullie reacties te lezen. Iedereen is superjaloers wat ze zitten hier op het terras te smsn en dan vragen ze aan mij wat ze moeten vertellen aangezien ik steeds maar weer met leuke incidenten aankom die ze zelf vergeten. Haha. Nicky wil dat ik de verhalen voor haar vertaal maar dat is best moeilijk. Ik vind het fijn dat iedereen zo geniet van mijn verhalen en gister skypte ik met mam en pap en die wilen elke dag wel een verhaal! Ik heb weer een heerlijke dag op Chipangali gehad. We zijn nog steeds bezig om een luipaardkooi op te knappen met z'n allen. Op de een of andere manier word ik steeds gestrikt om tour te doen terwijl de andere vrijwilligers een goed heenkomen zoeken. Ik vind het leuk om te doen en vertel gewoon veel verhalen en de helft ervan is niet waar. Als ze iets vragen wat ik niet weet verzin ik het gewoon maar vandaag was er een familie groep uit zuidAfrika met heel veel kinderen. Ze hadden het ontzettend naar hun zin en terwijl we langs de kooien van de luipaarden liepen was daar natuurlijk ook de kooi waar de vrijwilligers werken. Dus zei ik heel vrolijk: this is de volunteers cage, in the green shirt is Mikkel from Norway and the other one is Xander from holland, they are both males and you can pet them thrue the cage if you are very carefull. De toeristen vonden het geweldig en lagen helemaal dubbel maar de jongens waren not amused hahaha. Ik heb ook nog een tijdje met een kameleon op mijn hoofd gelopen omdat die heel geschikt is voor show and tell hier. De zwarte kindjes geloven namelijk dat de kameleon een duivel is die je ziel kapot maakt of zoiets raars. Dus mogen ze hem aanraken en laten we zien dat er echt niets gebeurt als je er eentje op je arm hebt. We hopen dan dat ze hier die arme beestjes met rust laten en niet doodstenigen om een onzinverhaal. Maar jammer genoeg werkte mijn kameleon vandaag niet mee want hij was helemaal verliefd op mijn haar en klom dus steeds naar mijn hoofd en stak zijn lange gekrulde staart in mijn neus. Heb een paar fantastische fotos die ik zal proberen te posten. Tabani mijn prachtige luipaardvriendje gaat al helemaal in fotoshotpositie liggen als ik er aankom dus zal ook proberen een foto van hem te posten. Ik had nog beloofd om te vertellen van onze safaritrip naar Matopos. We gingen vroeg weg met alle meiden. Nicky, jackie, krystle, yvette en ik. We hebben zoveel plezier gehad! Het eerste deel van de trip gingen we heuvelopwaarts naar 'de kopjes' . Daar ben je echt on top of the world echt een fantastisch uitzicht en natuurlijk wilden we elke rots beklimmen en rare foto's maken, terwijl Nichy de hel tijd be carefull riep. Je bent daar natuurlijk echt ver weg van alles dus je rijd niet even naar het ziekenhuis. Dat herinnert me aan iets. We hadden gister de hele dag hard gewerkt en om drie uur kwam Nicky om te zeggen dat we gingen stoppen voor de dag en dat we wat water of iets anders moesten gaan drinken maar natuurlijk waren we eigenwijs en gingen nog een tijdje door. Om vier uur zaten we allemaal op het terras. Mikkel met hoofdpijn, xander met een bijna verbrijzelde vinger en ik met een bult op mijn hoofd. Als je moe bent gebeuren er eerder ongelukken dus natuurlijk kregen we meteen een preek over genoeg water drinken rust nemen endergelijke. Maar vandaag was het allemaal weer in orde hoor. Omdat het zo erg ging onweren later viel de electriciteit uit en alleen in het grote huis is een generator. Dus renden we door de stromende regen naar het huis, gelukkig heb ik mijn regenjas uit Victoria Falls nog (beetje gestolen haha) en kwam ik redelijk droog aan. na het eten gingen we even tv kijken want alles was nat op het terras en een half uur later lagen alle vrijwilligers te knikkebollen of te slapen op de stoelen. Het was nog geen half negen hahaha We waren dus erg moe. Vandaag gaat het beter maar het is ook wat koelen en dat helpt wel mee. Oja terug naar Matopos. Na het beklimmen van de rotsen gingen we een paar grotten in om grottekeningen te zien. Echt zo bijzonder om die tekeningen te zien en dan te beseffen dat ze duizenden en duizenden jaren oud zijn. Daarna gingen we het gamepark in. Nog geen 10 jaar geleden wemelde het hier van de dieren maar nu is er haast niets meer. Allemaal weg gestroopt. Maar wij hadden super geluk. We werden bijna omvergelopen door klipspringers en bij een oude luipaard val van Kevin en Nicky kwamen we verse sporen tegen van een luipaardmoeder met een kleine baby. Dat betekent dat er toch nog genoeg voedsel voor ze is dus we waren erg blij. Bij een meertje stopten we even en klommen natuurlijk op een nabije rots om alles te kunnen zien. Officieel mag je natuurlijk de auto niet uit maar onder Nicky's toezicht deden we het toch. Het was prachtig. We zagen een familiegroep nijlpaarden en de mooiste vogels. Na een kwartiertje en 100 foto's later gingen de anderen weer in de auto zitten terwijl ik nog even na droomde. Ik fantaseer graag nog even na over het mooie landschap en hoe fijn het is om dit alles mee te maken. Vanuit mijn ooghoek zag ik opeen een boom naar me toe komen lopen. Kom vlug kom vlug riep ik naar de meiden, vergat in mijn opwinding om engels te praten maar ze kregen de boodschap toch. Even later stonden we met z'n allen te genieten van een helebole giraffes. Wat een prachtig gezicht om die beesten in het echt en in het wild te zien. Er gebeurde zoiets grappigs net. Even een intermezzo want dit is echt zo super Chipangali. Mikkel ging terug naar het kamp met zaklantaarn en de boodschappen die ik vandaag heb gehaald en binnen een minuut was hij terug. Volgens hem was er een slang bij de poort. Het siste naar hem. Wij allemaal mee in het stikdonker om die slang te zoeken. Er zitten hier pofadders, black mamba's en cobras en constictors dus het is altijd gevaarlijk. Jackie riep meteen dat het geen slang kon zijn omdat het te koud was maar ja toch maar evn kijken. Ik heel koel met mijn lantaarntje in de boom schijnen en opeens sist er iets gevaarlijk. Ik schrik me echt dood en door mij schrikt iedereen zich dood brrrrrrrr gegil alom. Het was een kat! er zitten er veel hier in de buurt want ze eten alle ratten op en zijn lekker vet en gezond. Nu zitten we na te shaken op het terras. Heerlijk genieten hier in Afrika he! Maar Matopos was prachtig. We hebben zoveel wild gezien, giraffes, nijlpaarden, klipspringers, dessi's ( een soort wombat) bavianen, leguanen en prachtige vogels. En de natuur is zo prachtig! Jullie kennen me dus ik was natuurlijk zo enthousiast. Wat is dat van dier en kijk die prachtige rotsen en wat is dat voor een boom en wat eten die dieren en wat zijn dit voor sporen? Krystle en Yvette zijn wat stiller dus het viel extra op. Ik was weer de nerd die alles wilde weten maar Nicky weet ook zoveel van de natuur maar ze moetsen allemaal erg om me lachen. We gingen op een uitkijkpunt picknicken en het uizicht was net alsof je naar de TV kijkt. Adembenemend mooi! Ik zeg iedereen wel honderd keer dat ik zo geniet dus ze vinden me allemaal grappig. Kevin en Nicky hebben me bijna geadopteerd haha. Twee weken zijn echt tekort maar ja. Ik heb nog een paar dagen gelukkig. Ik wilde nog foto's uploaden maar na de slangenschrik ga ik toch maar met de andere vrijwilligers na het kamo. Ga het morgen doen! Hoop dat jullie weer zo genieten van dit verhaal. Meer volgt! Knuffels en kus van Birgitte

Reacties

Reacties

Je zus

Lieve schat
Wat heerlijk toch om je zo te 'zien' genieten!!!
Je bent daar helemaal in je element.
Heb weer genoten van je prachtige verhaal.
Heel dikke kus!!!

Carla

Lucky me...ik heb dus de foto's al gezien hihi
Zóó gaaf!!
Ja meiden...jullie hebben echt dé reis van je leven gemaakt hoor!!
En dat Kevin en Nicky schatten van mensen zijn mogen echt duidelijk zijn hoor!!
Nou kijk weer uit naar je volgende verhaal....kijk je wel uit voor sissende katten ((-;

groetjes Carla.

Mams

Heb weer volop genoten van je verhaal en kan me voorstellen dat je het moeilijk krijgt met het afscheid nemen, maar je hebt nog een paar dagen om te genieten. Ben erg benieuwd naar de foto's en zeker die met de kameleon op je hoofd. Hoop wel dat het bij sissende katten blijft want een ontmoeting met een slang, lijkt me helemaal niks. Lieve schat geniet van je laatste dagen en wij denken elke dag aan je. Een hele dikke kus van mij en doe de mensen van Chipangali de groetjes.

je VADER

OhhOhh wat een avonturen en indrukken moeten jullie allemaal verwerken(bij terugkomst zou je spontaan in een depressie schieten)het was weer een heel mooie weergave van wat er zo allemaal gebeurt in het kamp!Ik ben aan het kl.... geweest met de SKYPE en krijg hem er niet meer op!(proberen nog wel wat)Nou meid GENIETEN en lange dagen maken want voor je het weet.........? DIKKE kus je VADER

margot

Ik weet het wordt eentonig: maar weer heb ik enorm genoten van je laatste verhalen. Leuk om te lezen dat het zo enorm klikt met je andere collega's. Zo herkenbaar hoe jij geniet van dier en mens. Ik zei het toch dat je er te kort zou zijn? Gelukkig heb je nu een terugkomplek in Afrika.
Hele dikke knuffel van ons allen,Margot

Je zus

Ben wel erg benieuwd naar die foto met de kameleon op je hoofd :)) haha
Dikke kus en je smste dat het regende maar hier is het ook niet veel soeps hoor,dus ondanks die druppels extra genieten van alles om je heen!!

Mara

Hey lief Wat een heerlijkheid moet het daar zijn. Een soort werk-hemel haha. Geniet nog er nog even van. En kom maar op met dat foto avondje. I'll be there. dikke zoen

b_devries@online.nl

Hallo nederland! Zal snel weer een verhaal posten maar op dit moment is het een beetje killerig en we willen een groot kampvuur maken in het vrijwilligerskamp en daar is geen bereik. Dus toch via deze weg heel veel liefs van mij en dikke kussen. Ik heb de kittens van 5 weken oud nu op mijn kamer dus elke paar uur moet ik voeden en een warme kruik maken pffffff. Krystle heeft het de eerste weken gedaan en toen was het zelfs om de twee uur en snachts ook. Gelukkig hebben de beestjes nu de hele nacht geslapen en kwamen ze pas om 6 uur. Vroeg maar was blij dat het geen 4 uur was. Het zijn echte knuffelkontjes dus ik vind het niet zo erg. Ze gaan als ze oud genoeg zijn naar 1 van de verzorgers hier dus dan worden het echte rattenvangers. Ok nu lekker opwarmen bij het kampvuur! Dikke kus en fijn dat jullie al die reacties plaatsen want het is zo leuk van jullie te horen in net verre Zimbabwe.

margot

lief gitje! Wat weer een avonturen! En wij maar hier in de kou zitten ! Wat ben je toch een stoere meid! Volgens mij wordt het afkicken in nederland! Geniet nog maar met volle teugen! xxxxxxxxx

m(en)ax

WAT........ KITTENS!!!!!!! Hoezo blijven die bij een van de verzorgers, meenemen zeg ik!!!!!!! Luister goed Bir onze tuin is nu groot genoeg voor wat wilds uit Afrika, bovendien kunnen wij wel wat beveiliging gebruiken op ons nieuwe landgoed. Ik zeg, als je een hond vanuit de Canarische eilanden kunt meescoren dan kun je dit ook!!!!
Goh, wat zal het moeilijk zijn om weer afscheid te nemen. Zoveel indrukken in relatief korte tijd, dat laat je niet zomaar los. En gelukkig ook maar. Dit moet je koesteren. ben zo blij voor je dat dit avontuur goed uitgepakt heeft, zo zie je maar, de zon schijnt ook echt voor jou! En nu nog Egypte, misschien geen wilde dieren maar misschien wel hele leuke wilde mannen ha ha. En o wee als je er daar wel een van meeneemt ipv een leuke kitten!!!!

dag lieve schat, geniet nog optimaal, doen wij nog even met je mee :-))

Je zus

Dag lieve skat!!
Oh zie je er tegen op afscheid te nemen daar?! Misschien vinden wij het wel erger want dan missen we je mooie belevenissen zo!!! Binnenkort krijgen we 'live'verslag mét foto's!! Geniet nog maar vol op daar en houd dat gelukkige gevoel zo lang mogelijk vast!:))
Lufjou

Henk

Dag lieverd,

Prachtig wat je weer meegemaakt hebt en wat je allemaal doet. Ik denk als je het zou kunnen dat je nog wel een aantal dieren zou willen meenemen. Ze zouden bij je vader achterin de tuin kunnen, wel uit de buurt van de kippen natuurlijk. Het is echt goed dat je dit hebt gedaan, jammer voor je dat het is weer voorbij is binnenkort. Je gaat deze week terug heb ik gehoord, maar je blijft nog een paar dagen in Cairo, geniet van alles wat je nog doen kan.

je VADER

Je verhalen lezen weer zo lekker weg,goed zo!!Vandaag alweer de laatste dag in CHIP (tissues bij de hand houden hoor!!),en, dat is nog het mooist,er valt daar natuurlijk ook een GIGANTISCH gat ,want je bent altijd zo lekker aanwezig! Heel mooie foto's op je blog,benieuwd naar de rest,nou meid, we houden contact en wensen een goede terugvlucht en nog een paar mooie dagen in CAIRO, XXX je VADER

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active