birgitte.reismee.nl

Afrikaan kikkerdans

Lieve allemaal, waarom er bij het vorige verhaal een kaart van mozambique verscheen. Geen idee! Ga het niet eens proberen te herstellen maar zal nu een goed kaartje er bij doen. Het gaat beter met me hoor, mijn darmen gedragen zich redelijk. Ik had alleen norit mee genomen naar Vic Falls en het goede spul thuis gelaten. Ja dat zul je dus altijd zien. Maar Nicky denkt dat het toch iets met water moet zijn geweest. Ik ben alleen maar super opgelucht dat ik weer kan eten en dat mijn darmen geen vreemde geluiden meer maken. En de cola hielp echt super! Maar het is nu een paar dagen zonnig geweest en dan moet je echt wel water drinken want anders droog je super uit want je werkt ook en dus zweet je veel. Vandaag zijn we met het hele team bezig om de grote kooi van Rosslyn de luipaard op te knappen. Ik kreeg een manchete om bomen en takken mee te kappen. Het duurde ongeveer een half uur en toen heb ik eerst om uitleg gevraagd. Geloof me een manchete is geen bijl,maar na dat ik door had hoe het ging was het super. Echt fijn om te zien dat er straks een mooie opgeknapte kooi staat. Nog steeds geen welpjes van Poppy maar we blijven hopen. Ooit zal het gebeuren. Heb vandaag voor het eerst een tour gedaan met bezoekers en het ging best goed. Wist veel meer dan dat ik dacht en anders verzin ik het er gewoon bij, jullie kennen me, verhalen vertellen is geen probleem! Maar de bezoekers waren tevreden en vooral luipaard Razer met haar babytje waren een groot succes. De leeuwen vonden het te warm dus lagen allemaal te snurken. Wat ik nog wilde vertellen over mijn cross-country Zimbabwe tour was dat op de terug weg de bus kapot ging! stonden we daar langs de kant van de weg. Maar tis Afrika dus de eerstvolgende bus stopte gewoon, we werden erin gepropt en daar gingen we weer. Gelukkig hadden we een telefoon meegekregen van Nicky dus konden we haar vertellen waar we waren en stond ze ons op te wachten. Ze vindt het altijd fijn dat iedereen weer veilig op Chipangali is haha Het was geweldig, ondanks alle tegenslagen. T blijft toch Afrika! Mijn kikkerdans vond plaats onder de douche! Kunnen jullie t voorstellen? Ik ging voor het slapen gaan even douchen en terwijl ik binnen kwam sprong er ook een enorme pad naar binnen. Ik overdrijf niet, hij woog wel een kilo denk ik haha. We keken elkaar eens goed aan en ik dacht bij mezelf, ik ga echt niet om hulp roepen. Ik ben een stoere meid en die pad is gewoon een onderdeel van the experience. Dus dapper ging ik me uitkleden terwijl ik de pad goed in de gaten hield. Hij hield zich heel rustig dus niets aan de hand, dacht ik....Maar toen ik eenmaal op blote voeten was verliet mijn dapperheid me meteen. Alleen de gedachte dat zo' n koude natte pad op mijn blote voeten zou springen ieuwwwwwww. Dus sprong ik snel onder de douche en terwijl ik mijn haar inzeepte begon die stomme pad heen en weer te springen. EN SPRONG BIJ ME ONDER DE DOUCHE. Om de pad te ontwijken hipte ik heen en weer en het schuim spoelde in mijn ogen en alles was glibberig en o my god. Met een enorme sprong was ik eerder de douche uit dan de pad. Pffffff. Eenmaal weer aangekleed en mijn schoenen aan moest ik wel lachen om mijn kikkerdans. Ik was ook een groot succes bij het ontbijt toen ik de voorstelling voor publiek nog eens overdeed. Lieve Dien, ik ben echt super blij met de ipad maar van lezen komt niks. Ik ben de hele dag bezig in de dierentuin of ben op safari en 's avonds stort ik in bed en kan nog net mijn wekker zetten. Dus de boeken moeten maar even wachten tot ik thuis ben of misschien als ik aan het zwembad lig in Cairo. Ik heb nog een prachtig verhaal over the local wildlife. Vandaag werkten we aan het opknappen van de luipaard kooi en op de grond komt nieuw compost. Mijn taak was om compost te halen. Er is een grote compostberg naast het krokodillen verblijf en dus ga ik met schep en kruiwagen op weg om het te halen. Maar wat ze niet hadden verteld is dat er GRUBS in de compost zitten. Gigantische glanzende vette witte rupsen. En die mogen natuurlijk niet in de luipaardkooi dus moet ik ze eruit zeven en de apen vinden ze heerlijk. De eerste minuten waren gruwelijk maar gelukkig heb ik handschoenen ( ik zei toch paps dat ze goud waard zijn hier) en na een paar ritjes ben ik volleerd grub vinder. De aapen waren helemaal gek en als ik maar in zicht kwam met de kruiwage brak de hel los. Het was fantastisch. Maar het werd te warm en ik werd een beetje duizelig van de hitte want de composthoop ligt niet in de schaduw dus toen ik dat vertelde werden alle vrijwilligers meteen tot rust gemaand en gingen we in de schaduw op het terras zitten. Morgen is er weer een dag! Nu heb ik nog niets verteld over de Manotopos Hills maar dat komt nog wel. Ik heb nog even voordat ik naar huis ga. Gelukkig! Had ik jullie al gezegd dat ik zo geniet? Haha Dikke kus van mij.

Reacties

Reacties

Je zus

Hahahahahaa!! Ik zie je al hupsen onder de douche!!die pad had het helemaal goed voor elkaar :) heeft hij zich ook lekker ingeschuimd?;))
Dikke kus
Brrr vies die wormen echt heb de griezels over de groezels

Mams

We vonden het heerlijk om met je te praten, en zijn er van overtuigd dat je het erg naar je zin hebt en er goed voor je gezorgd wordt. Ik ga even op de blog van Krystel neuzen.

Dikke kus van ons

martino

hahaha, die Birgitte! goed bezig! mara en ik genieten van je verhalen. x

Carla

Hahaha....zie het al helemaal voor me!!
Zal het verhaal nog wel even van krystle horen morgen denk ik.
Die zit nu te wachten tot ze kan boarden..ze had al 2 uur vertraging.
Hopelijk haalt ze morgen haar vliegtuig naar Amsterdam...Heahtrow is nogal groot...dus hopelijk lukt het allemaal op tijd.
Ze was doodmoe...ze had nauwelijks geslapen zei ze..hadden jullie zo'n leuk feestje gisteravond??
Had ze nou haar SD kaartje met jou omgeruild??
Ben benieuwd welke foto's ze nog wel heeft, en de andere zien we wel als jij weer thuis bent...en de kaartjes weer geruild zijn.

ieuw..getver...die rupsen...nou ja zoals je zegt...na een rups of wat wen je er wel aan...en de apen waren je dus dankbaar!!

Nou meis...geniet nog maar ffies...voor je het weet zit je weer in het vliegtuig naar huis hoor!!

groetjes Carla.

Els, Joe en de rest

Iellll dikke vette rupsen, Saw 1 tm 5 vallen erbij in t niet ;-) blij dat je je alweer beter voelt. Volgende keer dapper de kikker/pad kussen.... Wie weet verandert i wel in een knappe prins haha

Marianne

Hoi lieve Bigitte,
Je bent nog geen twee weken weg maar als ik je verhalen lees dan lijkt het wel of je al maanden op pad bent. In zo'n korte tijd al zo veel indrukken. Leuke en minder leuke dingen lees ik. V.w.b. die aap die op je plaste, je moet even laten weten dat jij de baas bent en je geurvlaggen uitzetten. Eén nadeel, vermoedelijk moet je zelf de rotzooi weer opruimen............
Geniet nog maar van alle beestenbende. Kijken wat er nog op je pad (misschien was de kikker wel een pad!) komt deze week. Volgens mij ben je aan vakantie toe als je weer thuis bent.
groetjes, Marianne

Henk & Marion

Lieve Birgitte,

Je maakt veel mee, leuk en minder leuke dingen. Maar ik lees in al je verhalen dat je het heel goed naar je zin hebt en hier nooit spijt van zal krijgen. Gaaf wat je meemaakt allemaal. Dat je ziek bent geweest van iets eten, dat heb je toch al gauw in dat soort landen. Maar jij weet goed wat een lichaam allemaal kan verdragen en niet, dus dat zal wel goed komen. En een pad op je weg onder douche is toch wel leuk, had je toch gezelschap onder de douche, en die was nog naakt ook.
Compost, zit een luchtje aan, niet alleen een luchtje maar het kan je ook echt even vergassen. Maar geniet ervan, luchtjes of niet, prachtig wat je daar doet.

m(en)ax

Nou lees net vandaag in de krant dat we in nederland eigenlijk te weinig voordeel halen uit het eten van insecten, larven en rupsen........kortom onze Bir wordt straks trendsetter: eten die krengen, heb je misschien ook geen last meer van de darmpjes......ha ha
Wat ben je heerlijk aan het genieten daar, naast al het drukke werken. Daar zijn wij erg blij om, want tjonge wat was je in de stress voordat je ging. En zie hier, de mensen en dieren zijn volgens mij hartstikke blij met je (Op Kermit de dancing frog na dan :-)). Ok, blijf lekker avonturen beleven, maak veel foto's, ik heb al popcorn in huis voor de fotoavond!
dikke zoenen....

margot

gatver ik was gillend de douche uitgerend bij het zien van die pad! En die rupsen, nou ja verstand op nul en vissen maar! Maar eten...
Blij ven de darmpjes goed functioneren, ik hoop het voor je!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active