birgitte.reismee.nl

Thuis in Chipangali!

Lieve allemaal, Zit met mijn geleende i-padje op het terras bij het grote huis van Chipangali. Het is de enige plek waar er internetbereik is maar ook waar we samen eten en kletsen 's avonds. De maan is vol en af en toe brullen de leeuwen tegen elkaar en roept Chrunch de hyena naar de maan. Crunch is erg zielig want zijn grote liefde Amy is pas geleden gestorven en nu is hij heel verdrietig. We proberen hem veel aandacht te geven en door het draad heen kunnen we hem en beetje aaien maar hij is erg snel en heeft enorme scherpe tanden. De drie honden zitten lekker dicht bij me en Tippi probeert steeds op mijn schoot te klimmen maar dat lukt net niet met i-pad en twintig kilo hond. Tot een paar dagen geleden had ik ook gezelschap van Dashen en Oranje (de leeuwen) gehad maar jammer genoeg had een bewaker Oranje in Chipangali opgesloten in plaats van bij het huis. Ze ging op zoek naar haar maatjes maar kwam onderweg een leuk ezeltje tegen en een paar konijntjes. Jammer genoeg hebben haar nieuwe speelkameraadjes het niet overleefd dus nu woont Oranje samen met Dashen in een groot verblijf in Chipangali. Tuurlijk worden ze erg gemist bij het huis, vootal door Ringo de grote Mechelse herder. Daarom mag hij af en toe het verblijf in om met ze te spelen. Elke dag is een superavontuur hier. Van het schoonmaken van de leeuwenkooien tot spelen met de baby appjes. Nou klinkt dat spelen super leuk maar geloof me als ze eenmaal op je gepiest hebben is de lol er gauw af. Werken met zo'n babyaap in je nek geklemd is ook niet super kan ik je wel vertellen. Ik heb ook al een lesje Yoga gegeven in het vrijwilligerskamp want vooral de leeuwenkooien is een sluip door kruip door route en een beetje Yoga ia prima voor al dat gesteun en gekreun, haha. Ze vonden het allemaal super en er is een hele fotoshot van gemaakt dus het was lachen. Met Krystle en Mikkel ben ik naar de Victoria Falls gegaan. Een drie daagse trip door het prachtige Zimbabwe landschap. Natuurlijk hadden we het geluk dat we 's avonds bij het licht van de volle maan een hele kudde olifanten tegen kwamen in het Hwange National Park waar we net een tussenstop hadden gemaakt. O wat was dat geweldig. Nicky had voor ons twee overnachtingen geboekt in een backpackers lodge en het was een geweldige belevenis om al die mensen te ontmoeten die afrika en/of de wereld door reizen. Er waren twee jongens van usa die op een aftandse motor afrika rondtoeren. Ze waren al overal geweest. Super hoor. Ik zal snel posten over mijn avonturen bij de watervallen maar Krystle en Mikkel willen terug naar het kamp en ik wil niet alleen in het donker met mijn kleine zaklantaarntje door Chipangali heen. In mijn verbeelding breken de leeuwen altijd los om mij te besluipen. Om mijn eigen overactieve verbeelding tegen te gaan ga ik luidkeels zingend door het donkere park. Natuurlijk is er dan altijd de nachtbewaker James die me ergens op staat te wachten. " Good evening, madame" en elke keer schrik ik me weer dood. Hij heeft ook zo' n goede schutkleur in de nacht haha. Maar hij is heel lief en snapt niks van mijn verbeelding. " they are all lock-up for the night, madame" Ja zeg ik dN, maar ze kunnen toch ontsnappen. James schudt dan ernstig zijn hoofd. " no madame, you are safe here" hahaha Maar het is fantastisch om snachts al die dieren te horen en te beseffen dat jij ook in het park slaapt. Oh lieve allemaal ik geniet met vole teugen. P.s Ik krijg geen smsjs dus ik denk dat jullie me allemaal vergeten zijn of dat ik geen bereik heb. Hoop dat jullie mijn smsjs wel krijgen Dikke kus Bir

Reacties

Reacties

Margy

Lieve Birgit,
Fijn om weer een stukje van jouw avonturen in Afrika te kunnen lezen. Wat een contrast met Nederland!
In Nederland wordt weer druk naar expres verstopte gekleurde en versierde eieren gezocht. En jij zit daar in Afrika te stoeien met leeuwen .... Dat vraagt naar meer verhalen ;-)
geniet van de ruimte van ruimte, lichaam en geest,
Knuffel, Margy

margot

Weer heerlijk om jouw laatste reisverhaal te lezen. Het is zo op en top Afrika: je schrijft echt goed Birgitte: stuur je verslagen op naar een tijdschrift. Beloof me dat je dat doet als je weer thuis bent. Zou alleen wat meer willen horen over de andere vrijwilligers. Hoeveel zijn er nu? Heb je het 's nachts nog steeds zo koud daar en zijn de welpjes al geboren? Hoe vond je Vic Falls? Werd je ook zo belaagd door al die verkopers? Wel indrukwekkend he al dat water?
Ik wou dat ik bij je was: Afrika komt weer helemaal tot leven. Die nachten zijn inderdaad onheilspellend: zo donker en angstig omdat je altijd overvallen kan worden door dieren. Schrijf veel en geniet Birgitte. Zo'n reis gaat veel te snel voorbij.
Dikke knuffel, zorg goed voor de dieren en geniet met volle teugen. Heel veel liefs,Margot

je VADER

Blij dat je zo intens geniet,(wat gaan de dagen dan snel)hoe gaat het slapen daar,je zult wel niet op een Hasting liggen,goed dat je weer heelhuids terug bent (in chip),had al verhalen gelezen over bungyjumpen daar van 111 METER!!!(ik zeg tegen je moeder ohh ohh, Git kennende)Voer de beestjes maar lekker rond ,worden ze lui van!GENIETEN!!!! DIKKE kus je VADER en MOEDER!

je VADER

(dat luid zingend door het park is een goeie,komen ze vast niet op af!)

Marion & Henk

Lieve Birgitte,

Je geniet van alles daar, behalve dan misschien het pissen op je, maar ook daar kom je wel overheen toch?
De dieren blijven altijd imposant, je hebt dus ook olifanten gezien, toch anders dan in een dierentuin.
De Victoria watervallen, fantastisch om te zien, ze zijn rond het voorjaar ook het indrukwekkendst dacht ik, veel water wat er dan naar beneden komt. Er zijn veel natuurparken daar, maar gezien je tijd kan die niet allemaal bezoeken. Maar wat je hebt gedaan en hebt gezien is allemaal meegenomen. Geniet er nog van, heel goed dat je dit doet, weer een ervaring rijker, en gewoon zingen ok.

jan en margot

wat weer een avontuur, dat zingen in de nacht is goed denk ik : ben zo bang in het donker ozo bang ozo bang...
Is het nog steeds erg koud snachts, we vinden jou maar een held hoor! Het lijkt ons geweldig om de olifanten enandere dieren snachts te horen dat is wat anders dan het geluid van een steenuiltje in de nacht... Geniet nog maar met volle teugen en sla alles op in je hoofd zodat je op elk moment aan deze reis kunt denken! Hele dikke kus! (Margot)
Wat een avonturen, en belevenissen ! Zoals die nachtelijke wild-geluiden.
Put je er ook hoop (en verwachting) uit dat dit alles (deze prachtige dieren en hun biotoop) zo veel mogelijk ondanks en dankzij de mens in stand kan blijven ?
(ook een dikke) Kus ! (Jan)

Carla

Hoi Birgitte,

Je kent me niet, maar ik ben de moeder van Krystle.
En kwam jouw verhalen hier tegen..leuk hoor!!
Hoorde al van Krystle dat jullie mee gegaan waren naar de falls....super hoor, leuk voor Krystle ook anders had ze alleen gegaan, en dit is toch een stuk gezelliger.
De laatste dag voor Krystle is morgen alweer aan gebroken...jammer hoor..jullie hadden een leuk ploegje zo.
Jammer dat het zo lang duurt om foto's te uploaden daar, het is gewoon bijna niet te doen er wat foto's bij te zetten vertelde Krystle al.
Nou meis...ik wens je nog héél veel plezier daar.
En als je dit nog leest voor ze vertrekt....wens haar dan een goede reis van mij en zeg maar dat ze hier weer met open armen ontvangen word hoor!!
En thuis dood geknuffeld door haar eigen Tijgers....die nu wel willen dat ze thuis komt hoor!!

Have Fun!!

groetjes Carla.

Je zus

Hoi lieverd
Tuurlijk zijn we je vergeten en denken we niet aan je en sms'en we je niet..duhue!! Best lastig sms'en hoor als het 1richtingsverkeer is:(
Eerst even denkend aan de inwendige mens...dus hoe gaat het met je??de reis met de bus terug vanuit de VicFalls overleefd...wat vervelend dat je ziek was.
Heb je nu nog last? Hoop het niet dat kan een hoop bederven. Fijn te lezen hoe geweldig je Afrika vindt !! En je schrijft zó mooi!!elk verhaal is te kort!!Geniet geniet en beleef alles met volle teugen en blijf gezond!! Lufjoe

Alie

volle teugen van je verhalen en dank daar-
voor. Dat zijn nu de boeken waarvan ik het meest geniet. Houd dit goed vast Birgitte, want d it zal je
eeuwig bijblijven en sterken. Ik wist niet dat je via een
dergelijke reisorganisatie ging; fijn, want nu ben je
nooit alleen. Blijf genieten en veel lol en sterkte.

Hellie

Sterkte met afscheid nemen en er volgen vast nog wel meer verhalen. Als je de mensen daar kunt helpen doe ik graag mee. Nogmaals sterkte en nog een fijne vakan tie verder Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active